Det finns inga columbi ägg i affärer. Bara hårt arbete och omsorg om det i hela organisationen som ger resultat. Därför kan inte bra reklam ändra något, annat än på mycket kort sikt. Men reklam som speglar det unika, det positiva och det värdefulla i en organisation hjälper till att kommunicera och göra företaget framgångsrikt.
Reklam är som bra make-up, den förhöjer och lyfter fram det som kan ge framgång. Men den kan också vara som dålig make-up. En massa utanpåverk som bara är där för att förvilla och ljuga.

Därtill kommer inspiration och intuition, det vill säga summan av alla mina kunskaper och erfarenheter. Kreativitet är som ni alla vet också beroende av kunskap och erfarenhet, det är därför alla undersökningar kring kreativitet helt entydigt visar att det är något som når sin topp ju mer man lärt sig. Enda synden är att inte vilja pröva och lära sig mer - det är tecken på en okreativ människa. Kreativitet kräver dock trygghet, därför blir långa och trygga relationer alltid mer kreativa än den som osäkert shoppar runt.


Jag är en mångsysslare därför att jag älskar att pröva nya saker, för att jag gillar att lösa olika problemställningar. Eller kanske helt enkelt för att jag hatar tanken på att andra ska måla in mig i sina förutfattade hörn. Eller för att du som frilans helt enkelt utvecklas till mångssysslare, du får hela tiden nya problem att lösa, nya verktyg att lära dig.. .I vilket fall som, även om jag mycket väl kan tänka mig jobba nära ihop med andra - hoppas jag alltid få nyttja det faktum att jag fått lära mig att tänka på flera sätt. Jag vill vara en mångsysslare, titlar på visitkort har ingen betydelse för mig. I mina ögon är möjligen specialisterna lätta att beundra, men inget att avundas.

Jag frilansar då jag tycker om att jobba med olika saker, men

 
  skulle lika gärna jobba i en större organisation om jag får jobba med det jag är bra på - att göra olika saker. Jag vet vad jag kan och inte kan, oftast en fördel i allt utom att sälja sig själv.

 

kreativ idé

 

Lite om ord, bild och det magiska i dem,
= min kreativa filosofi. Ännu mer finns här >>


affärsidédiverseaffärsfilosofiOmdöme för LindyWorkstext och bildunikt för LindyWorks
webb
1,618FilmWorksBookWorks

tillbaka LindyWorks