Lite om ord,
bild och det magiska
i dem,
= min kreativa filosofi. Ännu mer finns
här >>
![]() |
![]() |
![]() |
Det finns inga
columbi ägg i affärer. Bara hårt
arbete och omsorg om det i hela organisationen
som ger resultat. Därför kan inte bra
reklam ändra något, annat än på
mycket kort sikt. Men reklam som speglar det unika,
det positiva och det värdefulla i en organisation
hjälper till att kommunicera och göra
företaget framgångsrikt. Reklam är som bra make-up, den förhöjer och lyfter fram det som kan ge framgång. Men den kan också vara som dålig make-up. En massa utanpåverk som bara är där för att förvilla och ljuga. Därtill kommer inspiration och intuition, det vill säga summan av alla mina kunskaper och erfarenheter. Kreativitet är som ni alla vet också beroende av kunskap och erfarenhet, det är därför alla undersökningar kring kreativitet helt entydigt visar att det är något som når sin topp ju mer man lärt sig. Enda synden är att inte vilja pröva och lära sig mer - det är tecken på en okreativ människa. Kreativitet kräver dock trygghet, därför blir långa och trygga relationer alltid mer kreativa än den som osäkert shoppar runt.
Jag frilansar då jag tycker om att jobba med olika saker, men |
skulle lika gärna jobba i en större organisation om jag får jobba med det jag är bra på - att göra olika saker. Jag vet vad jag kan och inte kan, oftast en fördel i allt utom att sälja sig själv. | ![]() |
|
Lite om ord,
bild och det magiska
i dem, |