ERFARENHET ÄR GULD VÄRT
 

Jag har en lång och bred erfarenhet från mekanisk kommunikation, det vill säga att kommunicera med hjälp av ord och bild. Som kreatör och kommunikatör.

Vare sig ni vill kalla jobbet copywriter, art director eller originalare. Jag har gjort det. Och jag har gjort det bra.

Själv är jag prestigelös och jobbar lika gärna med att göra original som med helheten, vilket kanske är min specialitet. Det kallas helikoptersyn och det är så jag försöker se saker och ting. Jag är fortfarande hur nyfiken som helst och har inga problem att jobba självständigt eller i grupp. Visst har jag erfarenhet, men då jag lever efter inställningen att varje uppdrag är som att börja ett nytt uppdrag på grund av omständigheter, målen, valet av media eller annat har det sina alldeles egna och väldigt speciella krav. Erfarenheten hjälper mig därför mer att undvika redan gjorda misstag än att göra nya - och självklart gäller detsamma för eventuella succéer.
Därför tycker jag att vad man gjort är alltid mindre intressant än vad man kan göra. Jag har sällan jobbat med den sorts kunder eller uppdrag som ger priser i reklamtävlingar, det gör inte mina resultat mindre värda. För jag jobbar för en kund och det är kundens förväntningar som helt avgör varje jobbs värde.

Jag tror jag erbjuder ett mervärde oavsett vad jobbet kallas. Jag vet att jag erbjuder erfarenhet, kunskap, ödmjukhet inför uppgiften. Jag är alltid villig att lära från vad jag gjort och gör. Jag sätter mig snabbt in i saker och ting och ser mig själv som effektiv. Det är inte konst jag jobbar med, utan uppdrag åt andra.

För mig handlar kommunikation om omdöme, något som vanligtvis ökar med erfarenhet. Det handlar om lyhördhet inför krav, behov och önskemål både från avsändare och mottagare. Innehåll kommer alltid både i design och övrigt före yta, inte tvärtom som tyvärr alltför ofta är fallet.

Jag diskuterar gärna uppdrag, men söker allra helst ett mer permanent jobb då jag saknar att jobba med andra som inspirerar, kritiserar och förbättrar mig.

Jag vet vad jag är bra på och vad jag är dålig på och jag står för båda. Det är inte att sälja mig själv jag är bra på utan på att göra verktygen som hjälper andra göra det jobbet.

Jag håller alltid vad jag lovar, och vad som är viktigare (och väldigt mycket ovanligare) jag lovar aldrig mer än jag kan hålla.

mvh
Lindy Lindh


Något att tänka på för arbetsgivare, utanför boxen... Läs mer: >>>


Information och fakta finns i mitt CV: länk till cv
ARBETSPROVER: Ni kan välja att se en del arbetsprover från de olika områden jag har jobbat med,  
-som bildspel länk till bildspel
-eller i urval med kommentarer
knapp till galleriet


Vad jag kan tillföra ett jobb:


länk till vad jag kan tillföra ett jobb


Programkompetens >>

 
Jag har samlat några tankar kring
kommunikation och reklam
här,
med mer läsning för den intresserade:

länk till tankar om kommunikation
 Kylskåpsfilosofi - länk till bildspel Kylskåpsfilosofi
Det senaste

länk

KONTAKT: info@lindy.se
(adressuppgifter se CV)
 

 

 

 



OBS. Jobbsajten finns även på engelska, dels som översatt, dels med Google translator som erbjuder fler språk än engelska.

Please note! This jobsite has an English version; that is partly translated but this particular page and the links here (most but the gallery) offers the Google translator into more languages from the Swedish original. >>>