Om det finns något unikt hos mig är det att jag har den bredd jag har. Något som ger mig en speciell fördel och möjlighet att kommunicera mekaniskt.
Och om det finns de som ser det som en svaghet att jag inte velat fackspecialisera mig - då fattar de inte vad kommunikation handlar om.

Förmågan till empati och kunskap om hur budskap bemöts växer hos den som har en bredd och minskar hos specialisten. Ibland kallas det helikopterseende och tunnelseende.

Som frilans, vilket jag mestadels jobbat som, får man arbeta med speciella saker. Oftast inte på samma publicitetsmässiga nivå som de större organisationerna får ta sig an. Det förändrar knappast behovet av att kommunicera, bara frekvensen och uppmärksamhetsnivån. Visst hade det varit roligt att jobba med stora budgetar, men jag tror ärligt att små medel också ställer särskilda krav på kreativitet och kommunikation som stora pengar inte gör.

 


affärsidé
diverseaffärsfilosofiOmdöme för LindyWorkstext och bildunikt för LindyWorks
webb
1,618FilmWorksBookWorks

tillbaka LindyWorks